Prvi dugometražni film 31-ogodišnjeg Caryja Fukunage, Sin Nombre („bezimeni“ na španskom) koji je producirala Amy Kaufman, izvršni producent filma I ja tebi kevu, kao i dvojica glavnih glumaca iz ovog filma, Diego Luna i Gael Garcia Bernal, u velikoj meri se uklapa u bujajući talas filmova koji je podigao Grad bogova, a koji se sad već može uočiti kao mali gerilski sistem navodnjavanja prilično isušenog tla evro-američke kinematografije kada je reč o nekoj vrsti „autentičnog“ filma, sa uličnim šmekom. Filmovi poput Grada bogova, Tsotsija, Elitnih jedinica i Milionera iz blata, a tu je sada i Sin Nombre, razlikuju se od filmova iz zemalja trećeg sveta na koje se može naići na FEST-u, a koji govore o jednako akutnim i alarmantnim temama – npr. maloletnoj deci ratnicima u Južnoj Africi, a prolaze potpuno nezapaženi. Jer, ovi filmovi, tj. njihovi reditelji u velikoj meri poznaju popularne žanrovske forme, pa se u svim nabrojanim jasno vide okviri gangsterskog filma i masne margine koje pričama daju epski karakter čineći od njih neku vrstu uličnih spevova današnjice, kakvi sve više fale u glavnotokovskoj, holivudskoj kinematografiji. U istom trenutku kada se pojavljuje Gomora, film koji urušava filmsku ikonografiju mafijaša, vole se i ovi filmovi koji je, na neki način revalorizuju obogaćujući poznatu filmsku arhivu, mahom italijanskih prestupnika, dosijeima egzotičnih mafijaša – indijskih makroa, meksičkih reketaša, južnoafričkih uličara i brazilskih specijalaca. Za razliku od Dannyja Boylea kom je zamereno što indijsku bedu čini fotogeničnom ili npr. Gavinu Hoodu što u Tsotsiju pravi srceparajuću holivudsku melodramu koju samo uvija u rite predgrađa Johanesburga, Fukunagu su na Sandensu i u američkoj štampi dočekali raširenih ruku jer, kako se kaže, čini mi se, u Varietyju, reč je o potomku „new breed“ filmskog reditelja – postnacionalnom, spremnom da prevazilazi kulturološke barikade. Iako je rođen u Amrici, Fukunaga je dete Šveđanke i Japanca, a nakon razvoda roditelja, udomljen u još dve porodice – ako se ne varam, indijansku porodicu očuha i argentinsku porodicu maćehe, pa je tako dobar deo života proveo kao kameleon živeći u Japanu, Meksiku, Francuskoj, govoreći više jezika, studirajući istoriju, političke nauke i, kao šlag na tortu – film. Fukunagin pedigre postao je jako bitan i ističe se paralelno uz hvalospeve njegovom prvencu o porodici emigranata iz Hondurasa koji putuju kroz pakao Latinske Amerike, do meksičkog zaliva ne bi li se domogli Nju Džerzija. Fukunaga ne pristupa emigrantima kao „temi“, već, nalik filmu Marija milosti puna ili, čak, filmu Days of Heaven, Terrencea Mallica unutar ove teme pronalazi niti svoje priče – isprva vođene paralelno, putanja devojke Sayre koja iz Hondursa kreće sa svojim ocem i stricem prema Americi gde ih očekuje očeva nova porodica i putanja Meksikanca Willyja, pripadnika bande Mara Salvatrucha, ukrštaju se na pruzi kada Willy sa svojim saborcima, među njima i 12-ogodišnjim Smileyjem, presretne teretnjak kojima se švercuje Sayrina porodica u standardnom pljačkaškom pohodu ove bande. Do tog trenutka, Fukunaga opisuje teren sa kog kreću oba glavna junaka – Sayra i Willy tako da u trenutku kada se njihovi putevi ukrste priča se odvija kao drumski film koji sadrži melanholiju, neizvesnost i potrebu za skloništem filmova o lutalicama i karavanima nikud nepristalih junaka - recimo u filmovima o depresiji iz 30-ih, pa čak i filmovima o izbeglicama iz američkog sna poput Badlands. Držanje za pruge koje otržu oba ova junaka od njihovih staništa i zajednica i ostavljaju ih na milost i nemilost svemu na šta ih pruga nanese, stvara utisak bazičnosti u Fukunaginoj mini odiseji koja i njega rediteljski ograničava na sasvim mali izbor rešenja. I upravo tu suženost koloseka, Fukunaga koristi kao svoju prednost gradeći film od autentičnih detalja, kratkih dijaloga koji precizno poniru u stanja junaka i čestih scena vagona, pruga i usputnih stajališta koja stvaraju prepoznatljiv utisak – dan i noć se smenjuju kao straža koja vreba neizvesnost. Fukunagina rediteljska rešenja su uglavnom klasična i za divno čudo ne pribegavaju modernoj režiji koju je apsolvirao Grad bogova. Umesto na montažu i bilo kakve stilske finese, Fukunaga se fokusirao na likove, kao da je želeo da stvori kadrove u kojima će njihovim stanjima biti najkomotnije da se izraze, a ne njemu da pokaže šta sve ume. Otuda, gledalac prati priču, umesto da je fasciniran pritzorima. Ovaj reditelj i u svojim kratkim filmovima bavio se emigrantskim dnevnicima – konkretnim događajima iz štampe (slučaj 19 mrtvih emigranata pronađenih u priklolici u Teksasu). Takođe, pred snimanje filma Sin Nombre, proveo je godinu dana tri puta putujući sa emigrantima kroz sve etape do granice. Prikazi pripadnika bande i sukoba između različitih bandi kroz čije reone prolaze Sayra i njeni, mešavina je kriptične ikonografije Hillovih Ratnika i sirove, neorealistične slike ulice. Sin Nombre zapravo se bavi porodicom i (ne)mogućnošću pronalaženja sopstvenog mesta – otuda emigrantski san o boljoj zemlji i novoj porodici u ovom filmu postaje zapravo priča o tome da je kretanje po sebi zamenilo smisao ostanka bilo gde. Ono što junaci za sobom ostavljaju i ono ka čemu idu, gledaocu je nepoznato i sročeno tek kroz slike koje opisuje Sayrin otac ili snimke koje nosi Willy sećajući se svoje ubijene devojke, ali ono što je izneto pred nas, što se zaista dešava na šinama neprestano kloparajućeg voza je trenutni, spasonosni savez koji nastaje između Sayre i Willyja, koji Fukunaga gradi polako, kao poslednje zrnce nade u razrovanom svetu, bez istrčavanja u patetiku i izgovaranja velikih reči.
Mixtape za raspirivanje neizdrža
-
Ichisan & Nakova feat. Anđela Jeremić, studentkinja iz Niša; Del Arno Band
& Hornsman Coyote, Vizelj, I Roy, Hornsman Coyote i Del Arno Band,
Konstrakta ...
III FESTIVAL HOROR FILMA „ODRAZ STRAVE”
-
Ako ikako možete, svratite na ova dešavanja! Biću i ja tamo...
Na Odrazu strave sam posetilac, ali u subotu držim predavanje u Muzeju
paranormalnog......
Showdown in Little Tokyo (Mark L. Lester, 1991)
-
Last night, I re-watched this early 90’s B-actioner, and couldn’t help but
notice how easily it qualifies as a piece of queer cinema, given that its
homo...
Baumgartner - Pol Oster (Geopoetika)
-
S obzirom da sam poštovalac i ljubitelj dela Pola Ostera, moglo bi se
dovesti u pitanje izlaganje suda koje će uslediti ovim prikazom.
Subjektivnost je t...
Jedan dan, i za njim novi dan
-
’Srećan poslednji dan u godini!’ – poslala sam poruku klinki jutros.Ona je
u tropima, u Južnoj Americi. Početak velike promene je bio lom prethodne
strukt...
Џендеров "Аутошовинизам воч"
-
Под мотом "Мислим дакле ботујем", оклеветаним али мудри Џендер, поилитички
квир и заклети ђавољи адвокат, на Твитеру указује на обрисе културе
аутошовинизм...
Najbolje serije 2019
-
1. Too Old to Die Young
2. Gomorra s04
3. Succession s02
4. Chernobyl
5. Kingdom
6. Kominsky Method s02
7. After Life
8. Mindhunter s02
9. Primal
1...
Duga mračna srpska noć - Game of Thrones S08E03
-
Ne može se počinuti od silnih analitičara najgledanije serije svih
vremena, bar tako kažu. Mislim, kažu da je najgledanija, ali još niko nije
reko analiti...
Koncerti 2018.
-
Veoma neobican pocetak koncertne godine - u oktobru. Ali zato kakav!
(Kratka informacija o svakom koncertu se nalazi i u opisu na Youtube-u.)
*~~ Vizu...
Nova politika Republike Srpske vol.2
-
Prije više od pet godina napisao sam tekst "Pozitivno definisana srpska
politika u BiH". Osnovna ideja bila je da srpska politika u Bosni i
Hercegovini mo...
"Svetkovina" Sime Pandurovića #analiza
-
Đacima sa Gugla... ... Svetkovinu bismo mogli da posmatramo i kao nešto
više od čisto ljubavne pesme. O ovoj pesmi je, možda, najbolje pisao
Miodrag Pavlov...
Warm Thighs - Warm Thighs 5
-
Grab this and *Warm Thighs 4* from last year and burn them onto a disc. No
questions. This is the future of your new summer in decomp...
Sindrom "Srbija"
-
Predlažem da se u međunarodni šifrarnik bolesti unese novi psihijatrijski
poremećaj, isključivo grupnog karaktera, sačinjen od niza raznovrsnih
psihopatol...
Just Let Things Go
-
A piece I've kind of always wanted to do - completely based on synthesized
sounds, yet openly soulful and more importantly, intimate.
After resolving s...
Hvala na pažnji
-
Ovim postom blog Agro Gerila se gasi na vrlo, vrlo dugo vreme. Nadam se -
zauvek.
Razlozi? Jednostavno - odavno je ovaj blog postao mnogo više opterećenje...
Sonografija
-
*Da li ima sve prste? Da li je dečak ili devojčica? Da li ih je možda dvoje
ili više? Na koga liči?*
*Pre 30 godina bi posipali so na glavu, koristili meto...
Abbé Liszt : Vie Trifurquée
-
Franc List nekoliko meseci pred smrt, Nadar
Šetajući desnom stranom prelepe *Andrássy* ulice u Budimpešti, a krećući se
prema Trgu Heroja, u jednom trenu...
welcome to portlandia
-
Pisac Douglas Coupland je bio hit u vreme kad sam išla u gimnaziju. Ali iz
ove perspektive, on deluje kao neka fenomenološka književnost, više je
zgodan za...
PRIKAZ MOĆI U DOGVILU LARSA FON TRIRA
-
Film Dogville je prvi deo triologije USA, Land of Opportunities. Slede:
Manderlay (2005) i Washington. Von Trier je 2003. godine, nakon
prikazivanja filma...
-
R.I.P. DAYVAN ZOMBEAR
2007 - 2013
Thanks for stopping by, here's a mission statement of sorts:
The public has been subjected to the auditory pollutants fe...
Нема коментара:
Постави коментар