четвртак, 11. јун 2009.

Chain and the Gang - Down with Liberty... Up with Chains! (K)

Već pune dve decenije u kontinuitetu Ian Svenonius je kultno ime savremene američke scene. Od post-punk početaka u vašingtonskom levičarskom konglomeratu Nation of Ulyses preko redefinicije gospel zaostavštine u grupi Make Up do saradnje sa brojnim bitnim imenima vašingtonske alternativne familije u sastavu Weird War, Svenoniusu je polazilo za grlom da iskaže svoju ekscentričnu i pravovernu prirodu.
Čini se da je njegov novi sastav Chain and the Gang sublimacija prethodnih iskustava koje je stekao. Tu se konkretno misli na radikalne aktivističke zahteve koji su krasili radove NOU (sećamo se da im se jedan album zvao 13 Point-program to Destroy America), zatim na organsky groovy vintage zvuk koji je bio zaštitni znak Make Up seksepila, dok ga sa Weird War zbližava koncentracija muzičara koji su se već etablirali radom u drugim bendovima. Dok u Weird War svira Sebastien Thompson, bubnjar grupe Trans AM, na debiju svog novog benda Svenonius se okružio "zvezdama" etikete K od kojih posebno treba istaći Calvina Johnsona iz grupe Beat Happening te članove sastava Old Time Relijun na čelu sa šamanom i glasnogovornikom Arrington De Dionysom.
Sličnost Svenoniusove predstave sa De Dionysovom je na ovoj ploči očigledna - i jedan i drugi nastup u bendu shvataju kao pozornicu za svoje ekstatičke govore koji sežu duboko do korena gospela. Ali za razliku od De Dionysa koji je opsednut onostranim i fantastičnim pojavama, Svenonius se bavi tekućim problemima globalnog življenja oličenih u trenutnom mehanizmu kapitalističkog poretka.
Posebno upada u uši njegova iskrenost, a od gomile parolaša ga izdvaja lucidnost i humor koji Svenonius neštedimice sipa na veoma malom prostoru. Briljantne i duhovite opaske o odštetama koje nam ostaju dužni postmoderni robovlasnici (Reparation), uticaj faktičkog Boga na bezbožno društvo (What's A Dollar), te vrcave igre reči (Trash Talk, Cemetery Map) pokazuju da je Svenonius i pored dugačkog staža na terenu i dalje u svom ludičko-ideološkom elementu.
Izvesna zamerka mogla bi se uputiti na račun pojedinih pesama koje nisu na nivou većine komada (Deathbed Confession), ali generalno gledano, pravovernim ljubiteljima alternativne muzike na ovom je izdanju isporučeno pregršt razloga za zadovoljstvo.

Нема коментара:

 
Creative Commons License
Ово nasdvoje2 , чији је аутор Kristina Đuković & Marko Nikolić, је лиценцирано под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално 3.0 Србија.