среда, 21. април 2010.

Bicikleto – početak sezone


Ovih dana planiram da ponovo krenem u svoju amatersku biciklističku avanturu, pa ću da obnovim sad šta sve pruža biciklizam jednom običnom čoveku kao što sam ja.

To je zapravo radost na točkovima. Ne znam kako bi drugačije opisala one dobre delove puta. A, ima i loših, onda kad me sramota jer imam utisak da samo ja smetam u celom saobraćaju u kom inače svi jedni drugima zagorčavaju život, al nekako deluje da su svi ti automobili i kamioni i pešaci tu morali da budu a jedino biciklista izvodi besne gliste i nakalemljuje se na celu gungulu. Osećaj da smetam se pojača ponekad, jer, ruku na srce, ja sam sezonac, ko oni rođaci na selu koji kad im krene penzija odu u rodno selo pa odluče da naprasno postanu domaćini i povrate ponos predaka pa iz najbolje namere pobiju više pilića i zagade više izvora nego svi penzioneri koji su ostali da čame u gradu. Opet, ne spadam ni u one skroz jadne bicikliste koji voze samo trotoarom i silaze s bajsa čim naiđu na najmanju prepreku. Verovatno spadam u onu najgoru vrstu biciklista koji se uključuju u saobraćaj kurčeći se, na rizik svih koji moraju da se snađu i spasu i njima i sebi život.

I tako na radost i štetu mene i ostalih učesnika u saobraćaju te se faze nesigurnosti prebrode.

Brine me sada najviše stanje bicikla, jer ga nisam dobro sačuvala preko zime, nisam nabavila tu plastičnu ciradu, pa je uglavnom kisnuo na terasi, a s druge strane posao će se odseliti još dalje nego što mi je sad, pa je pitanje kolko ću ispuniti taj san da idem biciklom do tamo. I to što sam negde našla da će da kažnjavaju ako te uhvate bez kacige, pa ću čim pre da gledam da kupim jednu, iako mi se čini da se ispod toga samo znoji.

U stvari, zašto vredi prebroditi sve te strahove pred prvu vožnju polubickliste. Prvo, zato što je to najjeftiniji i najslobodniji vid izlaska iz kuće i po mojoj dosadašnjoj proceni, najplastičniji oblik apsolutne slobode. Drugo je što ti da bi izašao biciklom nekud ne treba nikakav povod, ni cilj, jer su i jedno i drugo već postignuti samom vožnjom koja je opet zabavnija i nekako jednostavnija od obične šetnje. Za šetnju ti ipak treba neki izgovor il ga tokom te šetnje stalno tražiš. Zveraš u izloge, odeš do bioskopa, sretneš nekog itd. Generalno postoji gomila stvari koja te odvrati od običnog hodanja koje na kraju postane ceo cirkus.

Drugo je što ti ne treba niko da bi krenuo. Da bi išao bilo kuda drugde, moraš da se izdogovaraš sa ljudima hiljadu puta dok se svi ne uklope, a za ovo ti treba samo bicikl, malo raspoloženja i malo više sreće.

I tako i ove godine, nema veze u kom smeru, samo ću da se zakotrljam pa šta mi bog da.


15 коментара:

precision је рекао...

Evo cisto da ti predlozim da obratis paznju ako nisi do sada: preko tvog bloga sam dosao do zanimljivog bloga 'blurred', a onda na njegovoj bocnoj traci video jos zanimljiviji :) 'chicks and bikes'. Bas mi se svideo onako kao podstrek za pocetak prolecne voznje.
Nadam se da mi tvoja lepsa polovina nece zameriti :)

nasdvoje је рекао...

znam za blog, bila sam, da... dobro se one snalaze u saobraćaju :)

nasdvoje је рекао...

inače su se feministkinje, čim se bicikl pojavio, slikale sa njim, a žena koja vozi bicikl bila je najjači znak i simbol ženske samosvesti, prkosa i slobode. te su slike, čak i kad su žene pristojno obučene smatrane vulgarnim i slobodoumnim. tako da mu (polu)gola ženska na bicilu dođe nešto kao feminizam u trećoj brzini :)

precision је рекао...

Znaci ti si ipak glavna u vasoj vezi :) Odgovaras na ovakve, a on na muzicke i ostale bezazlene komentare. :)

nasdvoje је рекао...

a, pa, sad je moja smena :)

precision је рекао...

Eto vidis sta se desava kada je covek nepazljiv. Samo sam preleteo preko teksta ne obrativsi paznju ko pise. Vise po navici sam mislio da je ON, a ne ONA. :) Ali dobro, sve ide u rok sluzbe. Od sada pazljivo rec po rec :)))

nasdvoje је рекао...

nema veze ;)

Unknown је рекао...

Potpuno te kapiram, i sam obožavam da vozim bajs :) Ovde u Banjoj Luci ima par mjestašaca gdje čovjek može fino da se provože, uživa u prirodi. I da, ne treba puno da se jedna obična vožnja pretvori u avanturicu ;)

Pogotovo kad je u pitanju potpun duduk za taj tehnički aspekt vožnje, a to se, u mom slučaju, odnosi i na doduvavanje gume :))

Blurred је рекао...

Sve sto si rekla o bajsu je tacno! Jos bi dodala fenomenalni "ugao" gledanja na grad (nekako samo malo iznad standardne pesacke visine) i da se malo promenio odnos ostalih ucesnika u saobracaju prema polubiciklistima. Sve cesce iz svakodnevnog kolapsa bacaju ceznjive poglede a ionako stoje pa su skoro bezopasni.
A taj osecaj slobode je neprocenjivi dnevni zacin!

nasdvoje је рекао...

ja sam pre neki dan video jednog lika na biciklu kako se skršio na trotoaru i odmah se podsetio na šta bi ličila moja vožnja po gradu xD

Boris је рекао...

meni ukralo biciklo. ma bio je star vise od 10 godina tako i da nije neka steta, vise me iznerviralo.

ali zato mati juce kupila neku zver (merida ram, uljna suspenzija...), pa cu da se grebem!

(mati iskljucivo vozi muske agresivne bajkove, nema tu zajebanicije :) )

etotako је рекао...

ljute sprave za ljute mati :)

Nego, jel stvarno mora ta kaciga? Juče pročitah u zakonu u saobraćaju da ne mora.

Član 91.
Vozač i putnik motocikla, mopeda, tricikla i četvorocikla moraju za vreme vožnje nositi na glavi zakopčanu homologovanu zaštitnu kacigu, na način propisan
deklaracijom proizvođača kacige. (tu ne spadamo)

Al ima par članova koji mi se jako sviđaju:

Član 89.
Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od
35 km/h.


Član 91.
Vozač bicikla, mopeda, tricikla, odnosno motocikla, ne sme da prevozi lice koje je pod uticajem alkohola, odnosno psihoaktivnih supstanci ili iz drugih razloga
nije sposobno da upravlja svojim postupcima.

nasdvoje је рекао...

e pa ja sam čula pre par meseci da mora kaciga, kao ako te vide da je nemaš naplaćuju kazne, al proveriću (od kad je taj zakon?, možda je ovo neki baš nov).
a, i meni su ukrali pre dve godine i to nov bicikl, samo sam ga jednom bila vozila. posle sam kupila ovaj sadašnji koji i nije nešto, već je počeo da otkazuje.
A, ovo za ugao gledanja što je pomenula Blurred se slažem, i meni je to u stvari najbolji utisak, sve je isto a izgleda drugačije

etotako је рекао...

Evo sam prečitala zakon i stoji onako kako sam ti napisala.

Ali možeš ga preuzeti ovde
http://auto.blog.rs/blog/auto/vesti/2009/12/09/novi-zakon-o-saobracaju-download-pdf-i-.doc

pa pregledati.

Ona jeste preporučljiva ali nije obavezna.

Ej, i možeš da imaš priključno vozilo :) iliti prikolicu. Za pijace, krompira i takoto.

nasdvoje је рекао...

ej, hvala za link,
stigla sam do člana 42. i do tad imam bar pet prekršaja :)
a neki od članova liče na Zakone robotike Isaka Asimova:)
(nisam znala da se deo za tramvaje zove tramvajska baštica :))

 
Creative Commons License
Ово nasdvoje2 , чији је аутор Kristina Đuković & Marko Nikolić, је лиценцирано под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално 3.0 Србија.