Pamtiću svoj trosatni boravak u Luksemburgu po savršenom osećaju praznine koji me je ispunio prilikom posete ovoj evropskoj državi sastavljenoj od grada i okoline na međi Holandije i Belgije. Stigli smo oko devet, sa bilborda nam je mahao Osman Hadžić (ili tako neko ime), centar je bio pust, i od svih uslužnih objekata radio je samo Mek Donalds, u kome je koka kola bila jeftinija od vode. Grandiozne i zamandaljene zgrade brojnih banaka su zaudarale na truli kapitalizam, te sam odahnuo kada smo svetskom lideru u kategoriji godišnji prihod po stanovniku okrenuli leđa. Nikad ne reci nikad, ali nadam se da se neću tamo vraćati, pogotovo u ovom trenutku kada sam još uvek relativno svež od gledanja filmske adaptacije Dikensove Božićne priče u studioznoj britanskoj produkciji.
Srećom, tu je grupa Rome, koja upravo dolazi iz ovog finansijskog meraka i emocionalnog ćorsokaka da uzdrma od ranije usvojene stavove o tom parčetu zemlje. Ova ekipa aktivna je već nekoliko godina, a svoje diskografske početke, sredinom ove decenije, beleži na švedskoj etiketi Cold Meat Industry. Pratioci i poznavaoci podztemnih muzičkih prilika znaju da ova kuća oko sebe okuplja široj publici slabo poznate izvođače i aktove koji gaje afinitet prema mračnijoj ambijentalnoj muzici na pola puta između folka i indastrijala/nojza.
Flowers From Exile je svojom zaokruženošću razbio ograničenja tih stilskih odrednica (palo mi je na pamet i da napišem nešto o promenama muzičkih termina u poslednjih nekoliko godina, ovo pišem da se prisetim, jednog dana), mada se osećaju zlokobni tragovi poprilične ozbiljnosti kojom odiše ova ploča, što je oduvek bio adut u kome su u svom stvaralaštvu igrali Evropljani. Uzdržanost na stranu, ako ste željni istinske muzičke umetnosti, onda je ovaj album prava stvar za Vas.
Neo-klasični i neo-folkerski prelivi dižu studioznost na najviši zamislivi nivo, a tu su i flamenko prepleti koji čitavoj zvučnoj slici daju razigrano-egzotičan ukus. Upotreba baš ove vrste muzike je konceptulna, pošto se bazična priča albuma vrti oko Španskog građanskog rata čije krvave vrleti služe kao pozadina za sjajne, izazovne tekstove u kojima se prepoznaje sigurnost posve zrelog rukopisa.
Muzički, atmosfera dosta podseća na onu koja kao senka prati kejvovske egzorcizme sve ove godine. Ova ploča je mogla biti snimljena bilo kad u prethodnih pola veka, i kao takva zaslužuje svoje mesto u odabranom društvu najboljih za prethodnu godinu.
Secret Sons of Europe
i remembered you wrong
i remembered you strong
i have severed all links, all attachments
to study your gestures
you shephard, you merchant
you cold-hearted deserter
death is not a trivial matter
death is no trivial matter
and jealousy appeared
among a crowd of well-wishers
and carried these mournful lanterns
all gossip, all slander
my sweet black childhood
a secret son of europe
in stern ordeals
our great refusal to fear
einmal vor unermässlichem stehen
einmal vor unaussprechlichem stehen
einmal vor unbestechlichem stehen
einmal vor unverdächtigem stehen
einmal vor unvergesslichem stehen
einmal vor unzerbrechlichem stehen
einmal vor unerbittlichem stehen
einmal vor unermässlichem stehen
einmal vor unaussprechlichem stehen
einmal vor unbestechlichem stehen
einmal vor unverdächtigem stehen
einmal vor...
i remembered you strong
but i remembered you wrong
everything is forgiven
everything we've done
my sweet black childhood
a secret son of europe
in stern ordeals
our great refusal to fear
our great refusal to fear
our great refusal to fear
einmal ins innere!
Srećom, tu je grupa Rome, koja upravo dolazi iz ovog finansijskog meraka i emocionalnog ćorsokaka da uzdrma od ranije usvojene stavove o tom parčetu zemlje. Ova ekipa aktivna je već nekoliko godina, a svoje diskografske početke, sredinom ove decenije, beleži na švedskoj etiketi Cold Meat Industry. Pratioci i poznavaoci podztemnih muzičkih prilika znaju da ova kuća oko sebe okuplja široj publici slabo poznate izvođače i aktove koji gaje afinitet prema mračnijoj ambijentalnoj muzici na pola puta između folka i indastrijala/nojza.
Flowers From Exile je svojom zaokruženošću razbio ograničenja tih stilskih odrednica (palo mi je na pamet i da napišem nešto o promenama muzičkih termina u poslednjih nekoliko godina, ovo pišem da se prisetim, jednog dana), mada se osećaju zlokobni tragovi poprilične ozbiljnosti kojom odiše ova ploča, što je oduvek bio adut u kome su u svom stvaralaštvu igrali Evropljani. Uzdržanost na stranu, ako ste željni istinske muzičke umetnosti, onda je ovaj album prava stvar za Vas.
Neo-klasični i neo-folkerski prelivi dižu studioznost na najviši zamislivi nivo, a tu su i flamenko prepleti koji čitavoj zvučnoj slici daju razigrano-egzotičan ukus. Upotreba baš ove vrste muzike je konceptulna, pošto se bazična priča albuma vrti oko Španskog građanskog rata čije krvave vrleti služe kao pozadina za sjajne, izazovne tekstove u kojima se prepoznaje sigurnost posve zrelog rukopisa.
Muzički, atmosfera dosta podseća na onu koja kao senka prati kejvovske egzorcizme sve ove godine. Ova ploča je mogla biti snimljena bilo kad u prethodnih pola veka, i kao takva zaslužuje svoje mesto u odabranom društvu najboljih za prethodnu godinu.
Secret Sons of Europe
i remembered you wrong
i remembered you strong
i have severed all links, all attachments
to study your gestures
you shephard, you merchant
you cold-hearted deserter
death is not a trivial matter
death is no trivial matter
and jealousy appeared
among a crowd of well-wishers
and carried these mournful lanterns
all gossip, all slander
my sweet black childhood
a secret son of europe
in stern ordeals
our great refusal to fear
einmal vor unermässlichem stehen
einmal vor unaussprechlichem stehen
einmal vor unbestechlichem stehen
einmal vor unverdächtigem stehen
einmal vor unvergesslichem stehen
einmal vor unzerbrechlichem stehen
einmal vor unerbittlichem stehen
einmal vor unermässlichem stehen
einmal vor unaussprechlichem stehen
einmal vor unbestechlichem stehen
einmal vor unverdächtigem stehen
einmal vor...
i remembered you strong
but i remembered you wrong
everything is forgiven
everything we've done
my sweet black childhood
a secret son of europe
in stern ordeals
our great refusal to fear
our great refusal to fear
our great refusal to fear
einmal ins innere!
Нема коментара:
Постави коментар