уторак, 29. септембар 2009.

Birdy Nam Nam - Manual For Succesful Rioting (Has Been)

Četvorka pariskih DJ trudbenika pod nazivom Birdy Nam Nam (ime dobili po replici iz filma "The Party" iz 1968. sa Piterom Sellersom u glavnoj ulozi) jedna je od najzanimljivijih pojava na kurentnoj francuskoj sceni pola dekade unazad. Nakon Drugog svetskog rata i od tada sveprisutnog procesa amerikanizacije globalne kulture - Francuska je smogla snage da zadrži apartnost u odnosu na vaseljenske kulturne tokove (koje ne bi bilo pogrešno izjednačiti sa diktatom) ali bez mogućnosti da utiče na svet u kulturnom smislu na način na koji je to činila u ne tako dalekoj prošlosti. Ovakav sled događaj dovodi do ekstaze anglofonu populaciju i kritiku sklonoj da do krajnjih granica otpiše frankofonu ponudu, ali vremenom sve više sastava prevazilazi te barijere. Evo npr. Daft Punk, koji su odavno muzički nerelevantni (ako su ikada i bili) su prošli u Americi, što je vlažni san mnogih napucanih britanskih bedastoća koje se (samo)proglašavaju za genijalnost.
Bilo kako bilo, Birdy Nam Nam su itekako relevantni u svetskim okvirima. Već njihov prvenac (S/T (UWe), 2005/6) prikazao ih je kao direktne naslednike mitskih Invisibl Skratch Piklz. Ptičice su se posvetile podizanju njihove ideje sviranja muzike pomoću gramofonskih ploča na viši nivo. Naravno, ovim kreativnim poslom su se bavili i DJ Shadow na svom nedostižnom debiju "Endtroducing" kao i Dust Brothers na svojevremenom neuspešnom pa zatim vrlo uticajnom drugom izdanju Beastie Boys "Paul's Boutique". Ali do pojave, Birdy Nam Nam ova paradigma je čekala na ispunjenje svog punog bendovskog potencijala.

Momci, koji su inače bili Šampioni sveta u DJ-ingu 2002. na prestižnom DMC takmičenju, svoju kreaciju zasnivaju na pločama drugih umetnika, muzici svojih prijatelja i svojim bitovima i paternima koje zatim utiskuju na vinil. Za razliku od prve ploče koja je na uglavnom ubojit način istraživala mogućnosti i granice koncepta, novo izdanje je mnogo homogenije struktuirano. Sažimajući u jednu tačku hip hop (gramofoni) i rok (nasleđe), Birdy Nam Nam okreću pun krug u popularnom nasleđu tako što im se muzička ponuda sa ovog izdanja može svesti na najšire shvaćen elektro.

U tom smislu - Trans Boulogne Express (inače deo saundtreka za Transporter 3, prošlogodišnji film Lika Besona) je pesma-ključ za razumevanje čitavog ostvarenja - jasna posveta uzorima i nemilosrdni banger za žurke. Sličnog usmerenja su i ostale teme iz prvog dela Love Your Enemy (Kill Your Friend), naslovna i odlična War Paint. Iz svih ovih kompozicija jasno je da Parižani žele da demonstriraju svoje sviračke veštine - pesme su nabijene čestim toboganskim prelazima u ritmu i znalačkim DJ poigravanjima. Pri kraju ploče, Francuzi sebi daju oduška u mekšim kompozicijama koje su svojevrsni eho stamene house struje iz ove zemlje koja čitavu deceniju žari i pali po svetskim podijumima, čiji je sastavni deo svakako i duet Justice koji je na ovoj ploči ko-producirao aktualni singl "Parachute Ending" (zaključna pesma na albumu u dužoj verziji). Pesma indikativnog naslova "Homosexuality" nameće se kao prirodan predstavnik ove strane izraza sastava.
Aktualna ploča Birdy Nam Nam nudi monolitniju zvučnu sliku benda u odnosu na debi. U tom procesu primećuje se gubitak šarma koji je krasio grupu na njenim diskografskim počecima, ali ovaj Priručnik za uspešnu pobunu (btw, retko pretenciozan naslov) ima u sebi dovoljno čari.

5 коментара:

ves је рекао...

hajd mi baci link na mejl, svi koje sam nasla na blogovima su - mrtvi

nasdvoje је рекао...

živ je onaj kod rusa (7. strana topika)
ukrajinski link

lol

nasdvoje је рекао...

u stvari je ruski i link.

damn, mislio sam da narod ukrajinski sajt.

ves је рекао...

promakao mi taj, skidam ;)

ves је рекао...

uzivancija

 
Creative Commons License
Ово nasdvoje2 , чији је аутор Kristina Đuković & Marko Nikolić, је лиценцирано под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално 3.0 Србија.