субота, 31. октобар 2009.

Night Friends - Leaves Fall and Melt (Night Rail)

Iako se piše u množini, Night Friends u nepreglednom muzičkom okeanu interneta predstavlja jednu osobu. Njegovo ime je Justin Sweatt, a mesto rođenja Zapadni Teksas.
Night Friends postoji od 2003. godine i produkt je nasotjanja njenog autora da se oproba u instrumentalnom svetu sa akcentom na dodir sa eteričnim predelima. Zahvaljujući pojeftinjenju tehnologije, Night Friends izdanja nastaju u kućnoj radinosti, a zatim se linkovi kače na matični blog.
Moj prvi dodir sa ovim muzičarem desio se slučajno kada sam preslušavao EP Memristor, na kome je na simpatičan način iskorišćen baraž analogne elektronike. Odmah mi je pao na pamet jedan moj prijatelj koji se takođe bavi muzikom, a česta uzrečica mu je "svemirski". Zaintrigiran onim što sam čuo, posle dosta napora dospeo sam do novog albuma.
Za razliku od Memristora, LFAM je u skladu sa svojim poetičnim imenom koji u sebi krije miris pozne jeseni, melanholičnije i introspektivnije izdanje. Kičma albuma je prijatna, setna gitara koja vodi kompozicije putem predela nalik mrtvoj prirodi. Ipak, razuđenosti čitavog izdanja doprinose elektro intervencije - od ritmičke glitch isprekidanosti do maltene EBM pulsirajućeg basa u temi As If It Were Gleaming Bronze, koja živost albuma diže za koju oktavu više.
Nepretenciozan i pitak, Leaves Fall and Melt ima i svojih nedostataka, koji se pre mogu tumačiti kao nužno zlo u procesu stvaralačkog sazrevanja nego kao neki krupan nedostatak koji bi trebalo posebno apostrofirati. I ovakav kakav je, bolji je od onoga što većina priznatijih imena nude na globalnoj muzičkoj pijaci. Nema razloga da se u izrečeno ne uverite i sami, pogotovo ako kao potpisnik ovih redova patite od hronične insomnije.
Leaves Fall and Melt

2 коментара:

Pedja је рекао...

Nije los ovaj tvoj predlog. Prijatno iznenadjenje. Da budem iskren ovo bi verovatno proslo neprimeceno pored gomile muzike koju imam na lageru za preslusavanje, ali i kod mene postoji visak slobodnog vremena, ne zahvaljujuci insomniji vec otkazu na poslu!

nasdvoje је рекао...

hehe, i ja sam već nekoliko meseci bez posla pa služim radnom narodu :)
samo da dodam ono što sam u zoru propustio: kome se svidela sobna atmosfera heroin and your veins, svideće se i zvuk pojedinih pesama na ovom izdanju.

 
Creative Commons License
Ово nasdvoje2 , чији је аутор Kristina Đuković & Marko Nikolić, је лиценцирано под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално 3.0 Србија.