понедељак, 19. април 2010.

Red Sparowes - The Fear Is Excruciating, but Therein Lies the Answer (Sargent House)




A Hail of Bombs

U sve većoj hrpi instrumentalnih sastava, losanđeleski sastav Red Sparowes je još od samih svojih početaka (2003) našao način da se razlikuje od ostalih sudeonika na sceni. Ne samo što su mu na ruku išle i olakšavajuće okolnosti u vidu činjenica da je delio članstvo sa poznatim bendovima poput Isis (što je otvorilo mesta za učešća na veoma posećenim turnejama po američkom tlu) i da dolazi iz najvećeg grada u Kaliforniji, bend je i sa zvučne tačke gledišta našao načina da jasno izrazi svoj identitet, nesvodiv na druge, žanrovski srodne bendove.
Ključna karika u ovoj diferencijaciji je obilna upotreba pedal-steel gitare, pametno upotrebljene kao provodnik za ambiciju benda da tradicionalni svirački sentiment bez veće muke prevede u kosmički ugođaj. Debi album At the Soundless Dawn (2005) bio je ugodna zbirka sviračkih pejsaža, dok je njegov naslednik iz naredne godine Every Red Heart Shines Toward the Red Sun, u najboljem slučaju bio tapkanje u mestu, budući da sam ga samo jednom čuo, i zaspao u međuvremenu. Osim već pomenutih osobenosti, bend je skrenuo pažnju na sebe i kilometarskim naslovima tema (rekorder u ovoj disciplini je "And by Our Own Hand Did Every Last Bird Lie Silent in Their Puddles, the Air Barren of Song as the Clouds Drifted Away. For Killing Their Greatest Enemy, the Locusts Noisily Thanked Us and Turned Their Jaws Toward Our Crops, Swallowing Our Greed Whole" sa drugog LP izdanja) ali i split izdanjima sa bendovima koji nesumnjivo pripadaju instrumentalnoj "all-star" ekipi trenutka (sastavi Grails i Gregor Samsa).


A Swarm

Posle određenih pretumbacija u članstvu, i odluke da suze naslove pesama na konvencionalniju meru, grupa se sa starim saradnikom, producentom Toshijem Kasaijem (inače član grupe Big Business)povukla u studio kako bi stavila tačku na dugogodišnju tišinu, prekinutu EP albumom Aphorisms 2008. na kome se našla pesma po kojoj je novi album dobio ime. U skladu sa brojnim ranijim slučajevima, nisam očekivao ništa posebno, pa je samim tim iznenađenje kvalitetom novog albuma bilo veće.
Grupa je sabrala svoje redove, podesila svoje sviračke sprave na meditativno-metafizičke koordinate i sa zapanjujućom ležernošću isporučila kolekciju od osam novih tema. Delikatni senzibilitet na preseku senke i mraka, sazdan od pomešanih osećanja strepnje, tuge, melanholije, ali i nade i radosti, provlači se kroz čitavo trajanje ploče. Red Sparowes su našli načina da u dobrano okoštali obrazac tiho-glasno-tiho unesu svežinu i podignu je na epske osnove, kako u detaljima, tako i na nivou celine, ubedljivo pokazavši da u prenatrpanom & prezasićenom svetu instrumentalnog roka još uvek ima prostora za dobrodošle inovacije, senzacije i njima slične zajebancije.


Giving Birth to Imagined Saviors

2 коментара:

kodimir је рекао...

"Delikatni senzibilitet"

to je ono što odvaja dobre post-rock, instrumentalne grupe (albume) od loših

nedostatak tog magičnog sastojka čini npr. album Tertia (Caspian) polu-post-shoegaze-instrumental otaljavanjem dok magični začin u recenziranom albumu nepamtljivog imena, koliko predvidiv i patetičan bio, vodi me u neko ljepše vrijeme

Da.

Meni je bilo super u jesen 1998-zimu 1999.Post-rock je bio mlad.Crno toceno je bilo jeftino.Havijer Solana je jos izgledao kao "bedno piskaralo"

nasdvoje је рекао...

eh da, caspian je loš još od onog davnog ep-ja iz 2005. kada je mnogo obećavao. ima još dosta primera (recimo this will destroy you, klasičan primer instrumentalnog benda za hipstere čiji je ep bio odličan), zato se ja vezujem za albume a ne za grupe... probaj and so i watch you fram afar - letters ep, vratiše se u formu posle one bledunjave dvostrukosti iz prošle godine. da se ja pitam, oni bi samo ep-jeve izbacivali xD

 
Creative Commons License
Ово nasdvoje2 , чији је аутор Kristina Đuković & Marko Nikolić, је лиценцирано под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално 3.0 Србија.