Pre nekih mesec i kusur nova reklama za kompaniju Nike koju je režirao, u svom dobro poznatom sveprožimajućem kosmičkom stilu, reditelj pasjih života, Alejandro Gonzales Inarritu, privukla je veliku pažnju, a divljenje je mnogima i zapelo u grlu jer su dobro znali da je po sredi kompanija koja besprizorno izrabljuje neku decu, Treći svet i sav taj podređeni živalj koji treba da sažaljevamo i za njega se borimo, prema udžbenicima liberalne mlađarije koja baš do nekle i ne podnosi da se neko mnogo drka nad tom dečurlijom. Ova diskrepanca jeste veliki i dobro primećen problem, pogotovu ako imate pri sebi malo amareta, il koji badem da se začini i u dobroj atmosferi na videlo istera sve što vas tišti. E, sad, kako, zaista kako, pomiriti svoj estetski sa moralnim ugođajem, kad su oba srcu jednako draga. Ako stvar obrnemo, lako je osloboditi nas. Problem je činjenica da su reklame poput ove i celokupan imidž Nike reklama i pravljene za one koji veruju da su centar sveta i da od njihovih tananih nazora i svih tih nijansi u njihovim vijugama zavisi budućnost sutrašnjice. Za Nikog drugog se ni ne prave. Tačnije, liberalno-napredni nazor ove ciljne grupe je dominantan, kao i ta svest da se kroz njega, kao kroz glavni mlin, mora baš svaka nedoumica nesrećnog sveta i nelogičnost istog razrešiti. Što je naivno, baš koliko i pojedinačni osećaji estetskog odnosno moralnog unutar tog sistema. Taj jedan te isti arbitar, već deceniju unazad pokušava da kroz sebe propusti više nego što je u stanju da svari i više nego što je u stanju da sebi prizna da može da ga svari. On svoje gluposti i nedoumice nad kojima ni ne sačeka da se zamisli, blicem upaljača pretvara u kul džoint koji potom puši nedelju dana crpeći iz njega bezbroj besmislenih pitanja, pretvara u kontroverze. Opsesija ovog arbitra, vetrenjače koja, i kad vetra nema, sebi prdi u usta da pomera jezik i talasa moždane vijuge, jeste da se zapita nad svakom jebenom kosmičkom česticom i da od svega što mu nije jasno stvori nekakvu kontroverzu, zapitanost ili pitanje za koje se automatski otvara nova katedra, postdiplomska postproserotina i tome slična potresotina za svet koji više nije u stanju da opskrbi umove tolikim brojem komplikovanih pitanja. Rto za koga je Nike reklama. Dakle, nije ona iznenađenje, već je ciljana da vam legne među zube, pa da je vadite i lučite svoje dragocene moždane sokove. Da, ova reklama jeste tzv. masterpis. Prava slasna komadiška za ljubitelje dobrog sira i dobrog filma. Ali je isto tako činjenica da se stvari koje mi nazivamo dobrim, isporučenim, razgaljujućim, oduševljujućim, hiper i uber dobrim, zapaljivim, grandioznim i naprosto sjajnim nemaju veze sa mozgom. Recimo, Inarritu je ovom reklamom pokazao samo jedno – da može kraće da se izrazi i da nas je samo smarao onim silnim, predugim presamićivanjima nad bazenima, autoputevima i psećim jazbina. One su produkti sveta koji je očigledno samo za nas realnost, a iz kog uporno pokušavamo da dohvatimo sve okolne voćke a da dupeta ne pomerimo. Al, da, sve se može dohvatiti tom filozofskom, fenomenološkom motkom i sve se može u misao uklopiti Ako ti baš rešenje ne preostane nad ovom slikom, uvek možeš da postavljaš zaumna retorička pitanja i praviš se do zla boga zapitan i juče rođen. Inarrituova reklama je zapravo tipičan reklamni adrenalinski fiks koji u jednoj dozi spaja fudbal, dovoljno raskadriran da bude uzbudljiv i onima koji zevaju spram utakmica u real time-u, dovoljno ubrzana i nafilovana popkulturnim referencama da se u isti mah osećaš i brz i pametan, a da ni ne stigneš da pomisliš koji moj to reklamira. . I kao idealni posrednik između nas filozfa i nekog tamo porobljenog sveta dođe mu fuzbal! Pikaju loptu i crni i beli, i siroma i bogat, i lud i pametan. Sve ih ista sreća prožima, milina pogledati. Aj što svi nose nike, al što su svi onolko srećniiii! I onda ide nenadjebiv slogan: Write the Future. Ma, ajde, boga ti! Ti meni to, a ja tebi: Future is now, and you can say be my baby. I sad smo kvit!
Nasmejah se baš na poslednji pasus i "rasvkitavanje" :)
Iskreno, nisam pogledala reklamu ali nema ni veze. Nije samo Nike zaposeo tu "centar sveta" filozofiju (mutiranje individualnosti, već ceo svet klokoće na tim premisama. To što se klokotanje ljulja...još uvek nikom ništa.
U prodaji je novi broj OUT OF THE DARKNESS FANZINA
-
Fanzini? Nekada najbitnije sredstvo informisanja na punk sceni na kojima su
odrastale generacije. Dolaskom internteta priča je poprilično utihnula, ali
su ...
Horor u Zagrebu!
-
Dragi moji čitatelji zagrebački, i uopšte hrvatski, primite k znanju da ću
biti lično prisutan na *Interliberu* u Zagrebu ove sedmice (*13-16*.XI), pa ...
Best Premiere Viewings of October 2024
-
*FEATURES*
*1. Someone from Nowhere (Prabda Yoon, 2017)*
Puzzling. Opaque. Ouroboric. Mind-bending. Thought-provoking... These are
some of the labels th...
Rukav(ica)
-
Neophodno je razmotriti sljedeću stvar: U srpskom jeziku onaj dio
pantalona kroz koji prolaze noge zove se nogavica. S druge strane, dio
majice ili košulj...
Baumgartner - Pol Oster (Geopoetika)
-
S obzirom da sam poštovalac i ljubitelj dela Pola Ostera, moglo bi se
dovesti u pitanje izlaganje suda koje će uslediti ovim prikazom.
Subjektivnost je t...
Logorovanje sa izviđačima vol.2
-
Štos tiče polaganja onog ćutanja 24 sata, otišli mi na neko takmičenje onih
što se veru po stenčugama a ja kao ćutim, i lik me pita namerno nešto
banaln...
Jedan dan, i za njim novi dan
-
’Srećan poslednji dan u godini!’ – poslala sam poruku klinki jutros.Ona je
u tropima, u Južnoj Americi. Početak velike promene je bio lom prethodne
strukt...
PINK FLOYD: THE WALL (ZID) - prepev celog albuma
-
Svoje prepeve stihova Rodžera Votersa za konceptualni rok album The Wall
(Zid) grupe Pink Floyd iz 1979. godine prvobitno sam objavio na svojoj
Fejsbuk str...
Џендеров "Аутошовинизам воч"
-
Под мотом "Мислим дакле ботујем", оклеветаним али мудри Џендер, поилитички
квир и заклети ђавољи адвокат, на Твитеру указује на обрисе културе
аутошовинизм...
Igre i stripovi za dž
-
Naša mala firma za društvene igre *Revolucya* je odlučila da karantinske
dane i noći provede kreativno. Igre i stripovi za dž da svima ulepšamo
vreme kod k...
Altın Gün uzivo u klubu Zoom
-
Frankfurt, 3.12.2019.
Za ove četiri godine sam bila na dosta odličnih koncerata u Nemačkoj, sa
veoma različitim profilima publike, ali ni jednom nisam dož...
Kako stoje stvari s poslom
-
Ko prati šta radim, zna da od avgusta više ne izlazi Miljin kuvar. To,
naravno, ne znači da Miljin kuvar više ne postoji, već samo da je promenio
mesto i...
Nova politika Republike Srpske vol.2
-
Prije više od pet godina napisao sam tekst "Pozitivno definisana srpska
politika u BiH". Osnovna ideja bila je da srpska politika u Bosni i
Hercegovini mo...
"Svetkovina" Sime Pandurovića #analiza
-
Đacima sa Gugla... ... Svetkovinu bismo mogli da posmatramo i kao nešto
više od čisto ljubavne pesme. O ovoj pesmi je, možda, najbolje pisao
Miodrag Pavlov...
Sindrom "Srbija"
-
Predlažem da se u međunarodni šifrarnik bolesti unese novi psihijatrijski
poremećaj, isključivo grupnog karaktera, sačinjen od niza raznovrsnih
psihopatol...
Hvala na pažnji
-
Ovim postom blog Agro Gerila se gasi na vrlo, vrlo dugo vreme. Nadam se -
zauvek.
Razlozi? Jednostavno - odavno je ovaj blog postao mnogo više opterećenje ...
Sonografija
-
*Da li ima sve prste? Da li je dečak ili devojčica? Da li ih je možda dvoje
ili više? Na koga liči?*
*Pre 30 godina bi posipali so na glavu, koristili meto...
Abbé Liszt : Vie Trifurquée
-
Franc List nekoliko meseci pred smrt, Nadar
Šetajući desnom stranom prelepe *Andrássy* ulice u Budimpešti, a krećući se
prema Trgu Heroja, u jednom trenu...
TAXIDERMIA (2006), ili preparirani kapitalizam
-
Čudnovati mađarski film *Taxidermia* pokušava da razmotri savremenu
istoriju te države, i promjene kroz koje je prošla od Drugog svjetskog rata
do sadašn...
welcome to portlandia
-
Pisac Douglas Coupland je bio hit u vreme kad sam išla u gimnaziju. Ali iz
ove perspektive, on deluje kao neka fenomenološka književnost, više je
zgodan za...
PRIKAZ MOĆI U DOGVILU LARSA FON TRIRA
-
Film Dogville je prvi deo triologije USA, Land of Opportunities. Slede:
Manderlay (2005) i Washington. Von Trier je 2003. godine, nakon
prikazivanja filma...
-
R.I.P. DAYVAN ZOMBEAR
2007 - 2013
Thanks for stopping by, here's a mission statement of sorts:
The public has been subjected to the auditory pollutants fe...
3 коментара:
Nasmejah se baš na poslednji pasus i "rasvkitavanje" :)
Iskreno, nisam pogledala reklamu ali nema ni veze. Nije samo Nike zaposeo tu "centar sveta" filozofiju (mutiranje individualnosti, već ceo svet klokoće na tim premisama.
To što se klokotanje ljulja...još uvek nikom ništa.
zaboravila sam da ubacim reklamu, evo je sad :)
iznuđivanje oduševljenja.
Постави коментар