
Zaista, ako renesansa označava povratak korenima, DaVinci zaslužuje ovaj laskavi epitet uz svoje ime. Iako se vuče po ulicama Filmora, kraja u San Francisku u kome je živela siromašna, mahom obojena populacija pre nego što su u procesu gentrifikacije na to područje stigli lovatori fenseri, njegova duša je na Istočnoj obali. I to baš sa onog uličnog ćoška na kome se šapuću priče za koje nema mesta u "našim" sredstvima informisanja.
DaVinci se ne zamara uobičajenim budulaštinama, ne pripovedajući svojim blago promuklim & šaputavim glasom storije o kučkama, prangijama i separeima. Ne, on je od onih uličnih ratnika koji iz dana u dana preživljava, utiskujući svojim repovanjem trag sopstvenog geto postojanja u vremenu. U tom smislu gledano, DaVinci je hroničar američke svakodnevice daleko od primamljive obamologije u kojoj će svakog dana biti sve bolje, evo samo što nije.
Nažalost, TDTTSS je predugačak album. Monolitnog, prigušeno-prijatnog zvuka, on u sebi ne nalazi snagu za reinvenciju i konstantnu zanimljivost, te nakon nekoliko lako pamtljivih uvodnih komada, ostatak ove ploče se svodi na repeticiju koja ulazi na jedno a izlazi na drugo uvo. No sama činjenica da je neko iz andergraunda skrenuo pažnju na sebe u širim okvirima, dovoljno govori ako ne o kvalitetu, onda sigurno o potencijalu.
Uprkos zamerci na račun dužine izdanja, DaVinci je dragocen svedok da hip hop u svojoj golemosti ispod površine krije još rezervi energije i kreativnosti, koji bi oplođene daljim usavršavanjem mogle da predstavljaju zgodnu protivtežu današnjem mejnstrimu. U naumu da vrati golden era zvuk na mapu, DaVinci je samo delimično uspeo, u šta se i sami možete besplatno uveriti, no i ovakva podsećanja na bolje juče ponekad život znače jer obećavaju podnošljivije sutra.
Нема коментара:
Постави коментар