четвртак, 26. март 2009.

From Monument To Masses – On Little Known Frequencies (Downtown)

U nepreglednoj džungli žanrova savremene muzike, ni post-rok nije imun na politički angažman. Unutrašnji omot Yanqui U. X. O, poslednje ploče kvebečkih legendi GY!BE iz 2002. otkrio je shematizovane veze između vlastodržaca u sferi sveta zabave i prodavaca oružja. Naredne godine, objavljen je i The Impossible Leap in One Hundred Simple Steps, prvi album američke trojke From Monument To Masses čija je sonična zvučna vizija bila garnirana još eksplicitnijim političkim sadržajem. To je učinjeno pomoću semplova revolucionarnog naboja.
Ova grupa važi za utemeljivača upbeat post-rocka, koga karakteriše kreativna upotreba math, electro i trip hop obrazaca u bazičnoj instrumentalnoj rok formi. Nakon prve (prave) studijske ploče, izašao je i album Schools of the Thought Contend 2005, koji su preovlađujuće sačinjavali remiksi, a onda je nastao muk dug četiri (ako računamo remix album) ili šest godina (ako ga ne računamo). Bend je u međuvremenu od svojih kalifornijskih početaka postao bi-obalni, jer se jedan član odselio u Njujork Srećom, zahvaljujući savremenim tehnologijama ni ta prepreka više nije nepremostiva, i 2009. je godina u kojoj je diskografski post konačno prekinut. Nova ploča zatiče bend u odličnoj formi, a reprezentativna svirka prosto pleni svežinom.
Slušalac ove ploče nikad nije načisto sa koje strane će ga zapljusnuti vodoskoci melanholično-srećnih rifova, podmazani sjajnom ritam sekcijom. Pouzdano zavirivši u svaki džep post-roka, FMTM na novoj ploči šire svoje polje dinamičnog izražavanja još smelijom upotrebom elektronike i gudača, uz već neizostavne govorne semplove koji pričaju priče o slobodi i nepravdi, ali ne tako da guše, već više suptilno – imaju svoje mesto u zvučnoj slici benda.
Ako bi morali da se izdvoje favoriti sa malo poznatih frekvencija onda bi to najpre bio prvi singl sjajnog imena Beyond Good and Elvis, ali i kulminacija čitavog izdanja oličena u pretposlednjoj temi ciničnog naziva Do They Know It’s Christmastime. Ipak, kao što je slučaj sa svakom dobrom instrumentalnom pločom kakva je ova, lični favoriti su stvar afiniteta, a informacija koju je bitno preneti je da su se ovom kolekcijom FMTM na fantastičan način vratili na scenu čijem su stvaranju pre nešto više od pola decenije doprineli.



Нема коментара:

 
Creative Commons License
Ово nasdvoje2 , чији је аутор Kristina Đuković & Marko Nikolić, је лиценцирано под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално 3.0 Србија.