Dobrodošlo osveženje stiže iz Wu-Tang kampa. Mastermind ove, jedne od najvažnijih hip hop grupa svih vremena, RZA prethodnih godina više je uspeha imao u filmskom segmentu industrije zabave nego u svojoj osnovnoj delatnosti – stvaranju muzike.
Poslednji, dugo najavljivani album Wu-Tanga više je bio starenje sa dostojanstvom nego što je otkrio nove ideje benda; Bobby Digital solo albumi već duži niz godina su, prosto rečeno, gubljenje vremena; kao da je filmski angažman pojeo glavninu kreativnih resursa – o čemu svedoče uloge u filmovima American Gangster i Coffee & Cigarettes (gde mu je društvo pravio rođak GZA).
Ni komponovanje za dugometražne filmove nije strano ovom momku: na razmeđu dva veka on se već dokazao odličnim soundtrackom za odlični Ghost Dog (vidim kako neki skupljaju obrve), a potpisao je muziku i za oba dela Kill Bill serijala te za nastavak one mučnine Blade što se zove Trinity. Stoga ne čudi da su ga producenti manga TV serije Afro Samurai 2007. zvali da im pomogne da tonovima oslika njihovu crtanu sagu. Zadovoljni postignutim, pozvali su ga da istim povodom učestvuje i u stvaranju nastavka koji u svom nazivu ima dodatak Resurrection.
I dok je slušanje saundtreka prvog dela serijala bilo korektno slušalačko iskustvo bez većih uzbuđenja, sa drugim nas RZA podseća zbog čega svih ovih godina ima toliko poštovalaca njegovog rada.
Vrsni producent se za potrebe ovog albuma nije ograničio na žanr koji ga je proslavio već je mudro proširio polje svog interesovanja na celokupno crnačko muzičko nasleđe uključujući i rok izraz. Naoružan brojnim imenima iz svoje grupe i kružoka (Inspectah Deck, Ghostface, Killa Priest, 60 Second Assassin – sa nekima od njih RZA je u prošlosti imao razmirice), RZA, po svom običaju, otvara prostor i za veličanstven dijapazon stvaralaca koji se proteže od legendi kao što su Sly Stone i Kool G Rap, preko jedne od najboljih ženskih MC poslenica na sceni - otrovne Rah Digga do široj publici nepoznatih sjajnih, pevačica kao što je Thea Van Seijen.
Gosti sa lakoćom iznose ploču čija je ideja vodilja saga o crnom samuraju koji pretvara u prah i pepeo sve što mu se nađe na putu. Prepoznatljivo prljavoj/tvrdoj produkciji pridodata je funk dubina, a tu su i dozirane, ukusno aranžirane vokalne harmonije, pa čak i auto citati (pesma Whar u sebi krije nezaboravnu bas liniju sa početka pesme Clan in Da Front), koji su, ukupno gledano, i više nego dovoljna preporuka za ovu ploču koja u sebi krije bar pola tuceta hitova. Nakon godina samozadovoljnih avantura u sopstvenim mikrokozmama, RZA je sa ovim ostvarenjem konačno pritisnuo komandu refresh i krenuo dalje od svog dvorišta.
Нема коментара:
Постави коментар