среда, 9. јун 2010.

Mlata - Mlata je trso (LTDFM Music)




Mi smo stigli feat DJ Doobie

Trenutna situacija u Beogradu je takva da svaki gradski kraj ima neke svoje lokalne rep heroje. Na žalost, u ovom konkretnom slučaju ne važi ona zakonitost da je kvantitet preduslov za kvalitet. Iako je dosta pretendenata na najviši plasman, malo je onih koji se mogu podičiti većom originalnošću i prijemčivošću koja bi izlazila iz striktno ekskluzivnih okvira definisanih mikro geografijom. Na velikom brisanom prostoru, ove godine se našao reper Mlata sa ambicijom da ponudi svoje viđenje rešenja novonastalog problema.
Mlata je inače član grupe Sick Touch, dela mnogoljudne Live To Die For My Music klike koja ima svoje članstvo i u gradovima poput Kragujevca i Zrenjanina, a bogami i u susednoj Makedoniji. Debi novobeogradskog repera ujedno je i prvenac etikete iza koje stoji ova ekipa, nastale sa neskrivenom željom da uz izvođače sa Carskog Reza, još jednog nezavisnog hip hop labela iz Beograda, i potencijalnog predvodnika scene u bliskoj budućnosti, kontroverznog Marlona Brutala, "reprezentuje" underground krilo domaćeg rep izraza.
U prevodu, to znači da na ovom albumu nema priče o razmaženim snovima posutih zvezdanom prašinom, utokama, kurčenju i gangsterskom životu baš kao ni o avionima, kamionima i milionima, već ga mahom čine down-to-the-point razglednice sa betona koje opisuju svakodnevicu mladog čoveka u metropoli, uz jasan pozitivan stav prema životu i primetno izražene simpatije prema jednoj popularnoj biljci. Posmatrano iz tog ugla, Mlata je trso je dobrodošli otklon i od preovlađujućih humorističnih trendova na domaćoj hip hop sceni i nadovezuje se na bogatu tradiciju tzv. conscious rapa na izvorištima ovakvog zvuka. Ovakav utisak dodatno pojačavaju i same matrice, duboko zaglibljene u zvuk dominantan tokom prethodne decenije.


Vrsta što izumire feat. Cobran, Kum Majk, Optimus, DJ Julio Batica

Kao emsi, Mlata je iskuliran i samopouzdan u svoje mogućnosti, i treba mu odati priznanje što je snimanje albuma shvatio prilično ozbiljno, ne upadajući u iskušenje kreveljenja i zabavljanja samog sebe nauštrb tehničkih kvaliteta pesama, što je iskušenička vatra na kojoj su se mnogi pre njega opekli (npr. FTP!). Ali, ova pozitivna strana ima i svoje naličje - katkad mu se desi da zazvuči jednolično i predvidljivo, čime baca senku sumnje u sopstveni reperski potencijal, a ponekad manjka i zanosa, iako nas Mlata u skoro svakoj pesmi uverava u suprotno, zaklinjući se hip hopu na večnu ljubav.
To se posebno može čuti u drugom delu albuma, kada Mlatu rapidno počnu da opsedaju osobe koje naziva kurvama, koje ga inače ne interesuju, ali se ipak njima naširoko bavi. Dakako, nije problem u temi, već u njenoj neinspirativnoj obradi. Na sreću, pre ovih liričkih ćoraka, on zasipa zvučnike čitavim arsenalom razorne bojeve municije, čime se uz Gazda Paju svrstava među one koji daju povoda za nadu da srpskom hip hopu predstoji bolje sutra.

Prvo feat. Biro

Нема коментара:

 
Creative Commons License
Ово nasdvoje2 , чији је аутор Kristina Đuković & Marko Nikolić, је лиценцирано под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално 3.0 Србија.