недеља, 14. март 2010.

Gazda Paja - Napajanje (Black Sin Bassement Style)




Reci Aaaaa

Da pođemo od opštih mesta, ne mož' da škodi: koreniti smisao hip hop muzike, kao integralnog dela (post)pop kulture, je postizanje efekta zabavljenosti i kod izvođača i kod slušalaca. Zabavno je često sinonim za banalno, i ni hip hop nije pošteđen takvih sadržaja, kada šminka haustorsku prljavštinu iz koje potiče. Ali, u svojim boljim izdanjima, ovaj muzički pravac ima moć da zabavi i kada mu polazišta nisu zabavna. Na prizore realnosti sa kojih većina tržišno uspešnih pop produkata sklanja pogled u bezličnost, tonući u samodovoljni eskapizam koji ničemu ne služi, hip hop uporno pilji ne trepćući. Samim tim , na papiru može da bude mnogo zabavniji od vulgarno shvaćene zabave.


A brate gruvaj

Dakle, govorimo o prevazilaženju a ne o bežanju - veštini da u sebi samom pronađeš snagu za pozitivnost i vedrinu, uprkos sumornim stvarima koje se svakodnevno događaju oko tebe. Zabava uprkos svemu, upisivanje na otpisanost. Mladi beogradski reper Gazda Paja je na digitalnoj retrospektivi najboljih trenutaka svog dosadašnjeg, prethodne tri godine (2006-2009) stvaranog opusa u dobroj meri sa lakoćom uspeo da pomiri ove dve krajnosti - on ne žmuri ali se itekako zabavlja.


Treba mi lova feat. Loco

Nategnuta terminologija repa često se hvata za pojmove delivery i flow radi boljeg opisivanja tehničkih kvaliteta raspričanih majkodržača. Često su ova dva pojma podudarna, budući da stilizacija toka rima (flow) često predominantno određuje sam način izvedbe (delivery). Ali, kod Gazda Paje razlika između dva uvezena termina nalazi svoj razlog postojanja - reč je o dečku koji ima dijamantski blistav delivery rođenog šoumena, ali, uprkos uočenoj raznovrsnosti, na polju flowa ima još prostora za napredak.


Za sve moje ljude

Gazda prosto pleni svojom harizmom i urođenim osećajem da svojim razbrajalicama prenese istinski pozitivnu energiju betona metropole. Imamo posla sa majstorom ceremonije u punom smislu te reči. Uronjen u slavnu tradiciju repa iz prošle dekade (kako stranom, tako i domaćem), Paja svojim talentom sateruje mnoga etablirana imena srpske rep scene u ćošak. Kroz gustiš (obaveznih) rima u kojima (se) reprezentuje, ispoljava naklonost ka kanabisu i drugim agregatnim stanjima-sinonimima provoda, Beograđanin lako odbacuje životne fenomene stresa, tenzije, anksioznosti i drugih nusprodukata karijerizma, iako ih je veoma svestan. U svojoj opijenosti bitovima na potezu od Biggieja Smallsa preko ragga i funk dvorišta do Marinka Rokvića, koje potpisuju BKO i Skubi, Gazda Paja je dovoljno trezan da razborito odbaci i gangstersku pozu i uobičajene vidove žanrovske pojavnosti koji se prelamaju kroz odeću viđenu kroz prizmu mandatornog uslova za stilsku pripadnost. Imajući sve ovo u vidu, jasno je da je Gazda sa pomenutih kuljajućih vrela zvuka iz prethodne decenije na kome se napajao, upio sve neophodne minerale, vitamine i omega 3 masne kiseline i tako zaveštao na oltar suštine svoje nepretenciozno stvaralaštvo.


Pogled na svet feat. Prophet

Sve u svemu, Napajanje je solidan temelj na kome se u skorijoj budućnosti može izroditi blistav zamak. Potrebno je da se i dalje marljivo zida, šmirgla i kreči, a lutanje u mraku ćorsokaka satiričnih prepeva (Soko Štark) zaobiđe u širokom luku. Tada će već sada primećeni uglovi ubojitosti biti smrtonosno oštri.


Najluđi MC feat. Loco

Napajanje

Нема коментара:

 
Creative Commons License
Ово nasdvoje2 , чији је аутор Kristina Đuković & Marko Nikolić, је лиценцирано под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално 3.0 Србија.