понедељак, 24. август 2009.

eŽivot



Dugo odlažem ovu priču o video-igri koju obe polovine nasdvoje igraju već neko vreme. Redovni posetioci bloga su do sada verovatno primetili link za eRepublik - online simulaciju sveta rumunske proizvodnje. Za nju sam čuo poodavno, ima sigurno dve godine, kada je bila još u beta verziji i mogao si da uđeš samo sa pozivnicom. Pošto ja takvih kontakata nisam imao, ostao sam na ledu čekajući na priključenje. Skoro sam i zaboravio na taj moj zahtev kada me je u novembru prošle godine u mejlu sačekao poziv da se pridružim. Pošto Srbije nije tada bilo na eMapi, vodio sam se jednostavnom logikom - postati građanin susedne zemlje koja do tad nije priznala Kosovo, pa je izbor pao na eRumuniju.
To se pokazalo kao greška, jer su eRumuni u ovoj igri u talu sa eAmerikancima i eHrvatima, koji su iskoristili velike slabosti u početnoj fazi postojanja eSrbije (u ovoj igri bez Kosova), pa su je čitavu osvojili. Emigrirao sam u eMađarsku, najvećeg srpskog saveznika uz Rusiju i čekao trenutak oslobođenja domovine, do daljnjeg mogućeg samo na internetu.
eSrbi su zbili redove, udružili se i sa eRusima i oslobodili čitavu eSrbiju. Kolo sreće se okrenulo pa je sada na karti eSveta eSAD svedena na eFloridu, ostatak su osvajili eRusi sa saveznicima - eMađarskom i eIndonezijom, a vrhunac je bio kada je eCrvena armija nedavno umarširala u eNjujork.
Inače i u eSvetu vlada blokovska podela. S jedne strane imamo alijansu Atlantis koju čine eSAD, eRumuni i, između ostalih, eHrvatska, a sa druge strane imamo PEACE predvođen eMađarskom, eIndonezijom, eRusijom i eFrancuskom, pakt čiji je uvaženi član i eSrbija. Dokle to ide, svedoče i podaci da se predsednici eDržava sastaju u pravom životu radi koordinacije, kompromisa i kovanja planova.
Na moju molbu, druga polovina nasdvoje je započela igranje ove igre, koja joj se i nakon nekoliko meseci čini kao "veoma dosadna", a svi ostali koji su na moj nagovor počeli su brzo digli ruke od eRepublika. Zaista, naizgled se i igri malo toga događa. Dovoljno je da se jednom uloguješ dnevno - klikneš jednom za posao i drugi put za vojsku, i eventualno ako ti nestane hrane, zadržiš se još malo da dopuniš zalihe. Sa ratovanjem stvari postaju uzbudljivije jer se možeš boriti za svoju ili savezničku e-državu, a bitke su stalne i neprestane, ali i ograničene izdržljivošću eTela, tako da ulogovano vreme u igri nema nikakvu ulogu osim ako nisi eCrnoberzijanac.
Osim pučkog i vojničkog života, eRepublik nudi i tri životne karijere - političku, menadžersku i medijsku. U odnosu na preference, možete se kandidovati za predsednika ili poslanika u parlamentu (pre toga treba da postanete Vojnik partije, kojih je u eSrbiji trenutno pet), voditi svoje eNovine (vaše, ne onaj Lukovićev ideološki bilten) ili kompaniju - koja može prodavati četiri artikla - hranu, poklone, karte za putovanje ili oružje, koji se opet prave od osnovnih sirovina (a one se takođe industrijski eksploatišu) - nafte, dijamanata, pšenice i čelika koji su raštrkani po zemaljskoj kugli po uzoru na realno stanje stvari - pa tako npr. srpska eRegija Vojvodina ima visok prinos pšenice, eIran je pun nafte itd. itd. Ne moram ni da napominjem da geografska uslovljenost ima veliki uticaj na odluku koja će se kompanija gde otvoriti.
Tako sam nedavno posle dugog perioda radničkog života rešio da investiram deo ušteđevine u zlatu (koje se dobija sa svakim prelaskom na novi nivo, a ja sam već u neku ruku eVeteran pa je bilo dosta eZlatnika u eŠteku) na jednu kompaniju koja prodaje karte za prevoz i tako postao industrijalac. Moj kolektiv "Pozivaju se sve karte" trenutno ima šestoro zaposlenih, rukovođenje je dosta komplikovano i zahteva veći angažman u samoj igri, koji mi trenutno ne pada teško jer umesto doskorašnjeg jednog logovanja, sada ih ima 4-5 dnevno.
Da ne tupim dalje, ako ste zainteresovani za malo virtualne akcije, prijavite se... Stojim na raspolaganju ako bude bila potrebna bilo kakva pomoć.

2 коментара:

nasdvoje је рекао...

Daleko zanimljivije zvuci ovako opisana:) ali je dobra za jednu stvar jer kad je svet sveden na te edimenzije i ti u njemu, vidiš da je po sredi zabran sa prasićima - svaki dan ga obiđeš, nahraniš, vežbaš, ratuješ i izloguješ se.

nasdvoje је рекао...

ja sam da dodam da je granica od 200 hiljada eGrađana pređena.

 
Creative Commons License
Ово nasdvoje2 , чији је аутор Kristina Đuković & Marko Nikolić, је лиценцирано под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално 3.0 Србија.