
Sudeći po The Temple, najnovijem albumu grupe, The Skull Defekts nisu ni precenjeni ni histerični, ali... Nešto se čudno na ovoj ploči događa. Na njoj se mogu prepoznati raznorazni uticaji - od hard rocka preko krauta do new wavea, a sve to spakovano u nojz oblandu.
I dok početak izdanja prolazi u manje više uobičajenom tonu, pesma pod rednim brojem tri, indikativnog naslova Six Sixes stavlja slušaocu do znanja da se pravila igre, ušančena u prijatnoj distorziji i indirektnim slanjem poljubaca hladnoj frenetičnosti Joy Division zauvek promenjeni. Sumanute perkusije i proročko mantranje o odnosu bubnjeva, ljudske lobanje i Boga u potpunosti opravdavaju naslov ploče.
Hipnotički, repetitivni ritam podmazan preovlađujućim kontrolisanim gitarskim havarijama i podmuklim elektro atacima nastavlja se do samog kraja ploče i pomalo neočekivanog ambijentalnog komada Urban Ritual. The Skull Defekts su učili zanat u dobrim školama, npr. pesma Hydrophobic Baptism svojom narativnom tenzijom priziva onaj otuđeno-topli sentiment poznat sa ploče Spiderland grupe Slint, dok je pesma Habit svoju anksioznost iznedrila iz jednog od brojnih šinjela post-punka. Iako se ne može sporiti da The Temple vrvi od najrazličitijih referenci, Šveđani na ovoj ploči demonstriraju mnogo više od uvezanog snopa svojih muzičkih inspiracija.
Zahavaljujući svojoj egzistencijalnoj dubini i intenzitetu, ova neobična ploča svoj puni potencijal iskazuje pri ponovnim slušanjima (izlišno je napominjati da ovo nije ploča za svakoga). Monotonija odavno nije bila ovako zanimljiva.
Нема коментара:
Постави коментар