Working Poor, Yuppie Yeah (A/A 3000)
Okrepljujući se u underground zavetrini krajem prethodnog milenijuma, metal na početku 21. veka beleži različite stilske promene u odnosu na svoje preteče. Uzmimo samo primer satanizma i đavola - malo ko od novih snaga će se pozivati na nečastivog, na tu kartu je već previše puta igrano da bi ona proizvodila uobičajeni šok. Promena je vidljiva i na vizualnom planu - asocijacije na sotonu i on sam lično su uglavnom proterani sa omotnica albuma. Subverzija uniformnosti proteže se i po pitanju izgleda - nije više obavezno imati dugu kosu, niti se oblačiti u kožu i lance da bi se bilo headbanger. Ono što je percipirano kao zadrtost, vremenom se pokazalo kao vešt plivač u vodama (klasičnog) liberalizma. S druge strane čini se da je metala nikad više, da je i dalje neizdržljiv i zločest. Vremenom je shvaćeno da je đavolska figura suvišna u okolnostima sadašnjice.
Švajcarska od ranije važi za rodno mesto plodnih metalskih mutacija u nešto istinski umetničko, a avangardni blek metal sastav Blutmond iz gradića Oltena je najnoviji u nizu bisera iz zemlje sireva, čokolade, satova i bankarskih hohštaplera. Bend se pre nekoliko godina oglasio jednim tradicionalističkim blek metal izdanjem koje je malo ko čuo, pošto je po rečima samih članova benda u pitanju bilo klasično generičko ostvarenje. Sa novim albumom dugačkog i intrigantnog naslova, momci su izmenili iz korena pravila igre.
Friday - Trapped in Mental Disorder
Postupajući potpuno u skladu sa načelima blek metalskog rukavca post-metala, luckasti Švajcarci su uzeli prokaženi žanr kao početnu platformu za svoja muzička divljanja. Pošto se u prvih nekoliko numera slušalac šokira čestim žanrovskim poigravanjima koja ne utiču na koherentnost zvučne slike (naprotiv), stiže se do briljantne minijature Rebellion koja po svoj prilici otkriva šaljivu prirodu ove muzičke pobune koja insistira na spontanosti i umetničkom poštenju. Jazzy-rock instrumental je primerni komad zajebantskog duha i to na mestu na kome je to malo ko očekivao. Do kraja albuma, tehnički doterana svirka u stilu Emperor biva obogaćena uplivima elektronike, vatrom mejdenovskih solaža. trip hopa i semplovima sa pomalo zaboravljenog albuma O. G. koji je svojevremeno potpisao Ice T, pomalo na tragu onog što je pre dvadesetak godina u death metal ataru radio komšijski bend Discharmonic Orchestra iz Austrije.
Kako sami tvrde, Švajcarci sviraju nešto što se zove urban metal (slična fascinacija urbanim se mogla zapaziti u radovima mnogo abrazivnijih Bay Area kolega iz grupe Ludicra (čiji mi je poslednji album bio mnogo dosadan)). Njihova vizija odabranog (pod)pravca ogleda se u posve opičenim naslovima pesama (dok ne iskopam kompletan lyric sheet) tipa You vs. the Modern Lifestyle Obsession, Working Poor Yuppie Yeah (A/A 3000), Friday - Trapped in Mental Disorder, Suburbs - Frustration or Social Lamentation itd. Stepen artističkog ludila koji Blutmond prezentuje na ovoj ploči svrstava grupu rame uz rame sa velikanima blekmetalske neortodoksije kao što su Arcturus, Fleurety, Sigh, Virus ili Thy Catafalque (a taman da pomenem i sjajne Bohren und der Club of Gore).
Da ne dužim više, potpuno sam poludeo za ovom pločom koja demonstrira koliko metal u pravim rukama može biti inteligentan, zabavan i dubok. Remek delo.
CRY.sys
CRY.sys
Нема коментара:
Постави коментар